we are experience designers

een duik in het walhalla voor ontdekkingsreizigers

2013. The National Geographic Society in Washington wil zijn hoofdkantoor omtoveren tot een transparante en spannende bestemming voor bezoekers, en daarmee zelfs in de top 10 van de toeristenattracties van Washington DC komen. In eerste instantie werden er tien bureaus van over de hele wereld geselecteerd. Slechts vijf van deze bureaus konden voldoen aan de eisen die National Geographic stelde, en Tinker was één van de vijf. We namen een duik in de enorme wereld die National Geographic heet, en leefden ons uit op het campus-concept voor het hoofdkantoor dat door Weiss/Manfredi, de architecten, was bedacht. Drie intensieve maanden lang werkten we samen met de staf van het museum, pr-mensen en JM Zell (vastgoed-consultants).

We wilden bezoekers een kijkje voor én achter de televisieschermen van de legendarische organisatie bieden. Van primitieve avonturen tot nieuwe intellectuele hoogten, langs alle ontwikkelingsstadia van de mensheid en van National Geographic zelf. Het bestuur ontving ons concept met veel enthousiasme. In de laatste ronde werd het uiteindelijk niet geselecteerd, maar wie weet wat de toekomst nog brengen zal.

credits

  • opdrachtgever  national geographic society
  • jaar  2013
  • bemiddeling  JM zell
  • architect  weiss/manfredi, new york