we are experience designers

nestlé's open huis

Nestlé zet haar deuren open. Ter gelegenheid van haar 150-jarig bestaan ontwierp Tinker in Vevey aan het meer van Genève de familie experience nest met een grootte van 3500m2. Precies op de plek waar Henry Nestlé zijn eerste fabriek stichtte. Met een dagelijkse verkoop van 2 miljard producten en vrijwel wereldwijde dekking heeft Nestlé een enorme impact. Tegelijk krijgt het regelmatig kritiek op haar maatschappelijke bijdrage. Daarom stelde Tinker voor een open huis te maken. Het grote idee achter nest is om transparanter te worden en een eerlijke en inspirerende dialoog te voeren over waar het concern staat.  

Nestlé stelt zich in deze bezoekersattractie voor het eerst open voor het grote publiek, toont echte mensen met hun dromen en visies, vertelt over de rijke geschiedenis, inclusief de moeilijkheden en missers, en agendeert de maatschappelijke uitdagingen op het gebied van voeding en gezondheid die ons allemaal aangaan. Bezoekers krijgen een interactieve en persoonlijke kijk achter de schermen. Ze gaan met de onderneming mee op reis door verleden, heden en toekomst in vijf verschillende zones: Piazza, Fondations, Zeitgeist, Forum en Visions. 

 

credits

  • opdrachtgever  nestlé s.a.
  • jaar  2016
  • www  the-nest.ch
  • concept, scenografie, AV- en multimedia  tinker imagineers
  • architectuur  concept consult architectes
  • productie decor en inrichting  bruns
  • hardware AV- en verlichting  mansveld
  • artistieke creaties  rina van der weij
  • interactieve spellen  yipp interactive people
  • interactieve kinect spellen  the first floor
  • lichtontwerp  rapenburg plaza
  • audiogids  tonwelt
  • voice-overs en muziek  most audio post
  • voice-overs  ziaja & dorst
  • mini documentaires  march21 / andré kloer
  • 3D particle animatie  lucidpixel
  • musicscapes  rockfish recording studio
  • fotografie  mike bink

vergelijkbare projecten