we are experience designers

het meest interactieve museum ter wereld

De nieuwe experience van Beeld & Geluid wijdt zich volledig aan mediacultuur. De media bepalen ons en andersom. Dit beleef je via meer dan 50 interactives op het gebied van nieuws maken, contact leggen, kopen, verkopen en spelen. Een unieke installatie van maar liefst 300 meter aan LED-schermen door het hele museum, verbindt de verschillende zones met elkaar. Kaders verdwijnen, terwijl binnen en buiten, voor- en achterkant naadloos in elkaar overlopen. Deze media reactor staat voor de oneindige stroom media die dagelijks op ons afkomt.

Het Mediamuseum is misschien wel het meest interactieve museum ter wereld. Bij binnenkomst creëren bezoekers hun eigen profiel in de Tune in. Gezichtsherkenning en je eigen smartphone zorgen voor een persoonlijke mediareis. In thematische zones speel je interactives, vind je iconische mediaobjecten en herontdek je nostalgische beelden uit jouw jeugd. Tinker ontwikkelde het geïntegreerde ruimtelijke, grafische en mediaontwerp. Het proces duurde ongeveer vijf jaar, in samenwerking met het museum en vele partijen uit verschillende disciplines.

credits

  • opdrachtgever  nederlands instituut voor beeld & geluid
  • jaar  2023
  • www  beeldengeluid.nl
  • concept  xpex
  • ruimtelijk ontwerp  tinker imagineers
  • av ontwerp  tinker imagineers
  • tentoonstellingsbouw  bruns
  • interactives  kiss the frog
  • av content  redrum
  • av hardware  beamsystems, ata tech
  • ontwerp media reactor  tinker imagineers
  • audio media reactor  danny weijermans
  • showcontrol media reactor  beamsystems
  • hardware media reactor  ata tech
  • licht ontwerp  actld
  • museum app  elastique
  • fotografie website  mike bink, jorrit lousberg

awards

  • nominatie  european design awards 2023