De Heineken Experience in de originele brouwerij in hartje Amsterdam is met een miljoen bezoekers per jaar een van de best bezochte toeristische attracties. Over impact gesproken. Aan Tinker de vraag een aantal ruimtes van de bestaande experience te updaten. De belangrijkste ingreep was het terugbrengen van de unieke ‘sense of place’. Born in Amsterdam neemt de bezoekers mee naar de setting en sfeer van de oude silo’s in de beginjaren van de brouwerij. Door middel van 3D-animaties op basis van authentiek fotomateriaal ervaar je de plek
die Heineken innam in Amsterdam en de stap die het bedrijf maakte naar het wereldtoneel. Een sprong voorwaarts in de tijd is de Music Area. Spiegels zorgen voor een gevoel van oneindigheid alsof je in een hedendaagse ‘infinity club’ bent. Centraal staat een interactieve muziektafel waar je samen met elkaar de compositie van de muziek bepaalt en tot een climax brengt. Vergeet niet als een echte toerist een selfie te maken op de spot voor de geanimeerde wand van Heineken flesjes.
















































credits
- opdrachtgever heineken international
- jaar 2017
- www heinekenexperience.com
- ontwerp, av & multimedia tinker imagineers
- tentoonstellingsbouw kloosterboer decor
- av hardware mansveld
- interactives yipp interactive people
- muziek most audiopost
- fotografie mike bink