we are experience designers

mediareactor eye-catcher nieuwe mediamuseum beeld & geluid

07-02-2023

Zaterdag 11 februari opent misschien wel het meest interactieve museum ter wereld: het nieuwe Mediamuseum van Beeld & Geluid. Deze week vierden we, onder meer samen met alle andere makers, de spectaculaire opening van het nieuwe museum. Na jarenlang intensief samenwerken – Tinker ontwikkelde het ruimtelijk en media ontwerp – was het een waar feest om het eindresultaat te bewonderen.

Wat meteen opvalt en waar we enorm trots op zijn is de alles overkoepelende Mediareactor. Een unieke installatie van maar liefst 300 meter (!) aan LED-schermen met speciaal daarvoor ontwikkelde AV hardware. De reactor loopt door het hele museum en verbeeldt de oneindigemediastroom die wij dagelijks aan ons voorbij zien trekken.

Wat kun je verder verwachten?
De experience start bij de Tune in, waar je jouw persoonlijke profiel aanmaakt. Door de inzet van gezichtsherkenning leg je als bezoeker een persoonlijke mediareis af, jouw unieke bezoek dus. Je vervolgt jouw bezoek door vijf zones: Delen, Informeren, Verkopen, Vertellen en Spelen. Daar speel je interactives, ontdek je toonaangevende media-objecten en ervaar je nostalgie bij fragmenten uit jouw tijd.

Voor de vernieuwing van Beeld & Geluid werkten we samen met het museum, Pieter van der Heijden (XPEX), Bruns, Mansveld, Ata Tech,  Kiss the Frog, Redrum, Beam Systems, Actld en Elastique.

Foto’s © Jorrit Lousberg, Tinker imagineers

Ontdek meer over het project.